Lyhyet yhteenvedot esityksistä:
Richard Gatarski painotti esityksessään, että ymmärtääksemme sosiaalisia medioita ja niiden toimintatapoja on meidän kaikkien oltava avoimempia ja rohkeampia sosiaalisten medioiden ja digitaalisen kehityksen suhteen. Käyttäkää Twitteriä, Jaikua, blogatkaa! Streamatkaa kokouksia ja seminaareja suorana nettiin! Yrityksen on osallistuttava aktiivisesti sosiaalisiin medioihin ymmärtääkseen, mitä eroja medioissa ja niiden käyttötavoissa on. Jos brändisi on kunnossa, on turha pelätä brändisi antamista yleisön jaettavaksi.
Sami Salmenkivi (kuvassa) peräänkuulutti omassa esityksessään Gatarskin tavoin välittömämpiä ja avoimempia tapoja lähestyä kuluttajia. Transmediallinen tarinankerronta on markkinoinnin muoto, jossa viestille pyritään saamaan mahdollismman laajaa huomioarvoa ja levinneisyyttä ns. ansaituissa medioissa eli erilaisissa nettiverkostoissa: yhteisöissä, blogeissa, Youtubessa jne. Onnistuneessa transmediallisessa tarinankerronnassa "viidakkorumpu laulaa" kuluttajien keskuudessa, ja brändistä kasvaa pidempiaikainen ilmiö. Tämä vaatii myös aktiivista osallistumista asiakkaan toimesta sekä tarkkaa kohderyhmien tuntemusta. Salmenkivi painottaa, että transmediallisessa tarinankerronnassa tärkeintä on viestin yksinkertainen muoto, jolloin kuluttajien on helpompi ottaa se haltuun alkaakseen - kampanjan idean onnistuessa - luomaan siitä omaa ilmiötä sosiaalisissa medioissa.
STREAM\-mainostoimiston toimitusjohtaja Gemma Newland kertoi presentaatiossaan branded contentista markkinointikeinona. Branded content toimii, koska se on tarkasti kohdennettua ja se tarjoaa viihdyttävässä muodossa elämyksellisyyttä ja yllätyksellisyyttä. Tämä edellyttää tarkkaa tietoa kohderyhmästä ja sen tarpeista. Parhaassa tapauksessa branded content yhdistää brändin ja yleisön luomalla unohtumattomia elämyksiä, hyväntekeväisyyttä - jopa elämänmuutoksia, Newland tiivistää onnistuneita kampanjoita.Katso myös kanavajohtajan Maaretta Tukiaisen ja myyntijohtajan Virpi Leskisen puheenvuorot Subin uudesta markkinointikonseptista!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti